Titulní obrázek


Peugeot 308

Peugeot 307 i 308 má své odpůrce i příznivce. Určitě oceníme jeho komfort, příznivé ceny a design. Co nás však nepotěší je krátká životnost některých komponentů.

Kupé-kabriolet se skládací střechou z pevných dílců nabídne jen velmi omezený prostor na zadních sedadlech. Kombi SW i hatchback ale poskytnou místa dostatek. Pochvalu si zaslouží zavazadlové prostory jednotlivých karosářských variant. Zatímco hatchback přepraví náklad o objemu 350 litrů, kombi 308 SW zvládne odvézt 575 litrů.

Dobře je na tom také kupé-kabriolet. V konfiguraci kabrio sice nabídne zavazadelník jen o objemu 265 litrů (střecha se skládá do zavazadlového prostoru), avšak při natažené střeše, tedy v konfiguraci kupé, zavazadlový prostor nabídne objem 465 litrů. To určitě není málo.

V interiéru jsou měkčí sedačky a dostatek místa ve všech směrech. Palubní deska se designově vydařila a ani vůči použitým materiálům není co namítat. Vyšší posez za volantem nemusí zpočátku každému vyhovovat. Většina řidičů si ale zvykne během prvních pár kilometrů jízdy.

Pod kapotu Peugeotu 308 se dostala řada pohonných jednotek, a to jak benzinových, tak naftových. Ani základní čtrnáctistovka není špatná. V nabídce turbodieselů najdete šestnáctistovky i dvoulitry. Agregáty, které koncern PSA Peugeot Citroën vyvíjel a produkuje společně s automobilkou Ford, platí za mimořádně úsporné a v silnějším provedení i dostatečně čilé. Dvoulitrové jednotky HDi z dílny francouzského lva patří v této objemové třídě vůbec k nejlepším. Mají dost sil, pracují spolehlivě a úsporně.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Potýká se však s následujícími problémy. Originální brzdové obložení, ale i kotouče totiž většinou vydrží jen 40 000 kilometrů. Někdy se můžete setkat s tiše pískajícím posilovačem řízení při volnoběhu. Motor 1.6 THP mohou trápit i ulité svíčky. Známé jsou obtížné starty, na kterých nese vinu vadné teplotní čidlo. Turbodiesely 1.6 HDi nezřídka potkávají problémy s podtlakovým okruhem. Ten řídí práci turba, EGR ventilu a škrticí klapky. Výjimkou nejsou prodřené hadice od turba, a to kolikrát už po 20 000 ujetých kilometrech, zlobí vstřikovače common railu a vyskytují se úniky oleje.