Peugeot 508 RXH má slušnou výbavu
Hybrid je dnes téměř nutností v portfoliu každé automobilky. Peugeot jako první přichází s elektromotorem ve spojení s dieselovým motorem. Nová verze RXH má zvýšený podvozek. Jedná se o čtyřkolku. V terénu přijde vhod oplastování karoserie a trojice světelných drápů vpředu vám vyčistí cestu, až pojedete v noci. Kombík vám nabídne prostorný interiér, velký kufr a slušnou výbavu.
Kvalita uvnitř je jak z pohledu slícování, tak použitých materiálů v pořádku. Na středové konzole vám neunikne trochu kosmický volič rychlostí, kterému sekunduje volič jízdního režimu. Ty jsou k dipozici rovnou čtyři - Auto, 4WD, ZEV a Sport. Režim auto asi vysvětlovat netřeba, stejně jako ZEV, což je ryze elektrický režim. Pohon 4WD funguje i s vybitými bateriemi, (zadní kola má totiž na starost elektrický pohon). Šťáva putuje z naftového motoru k elektromotoru, takže o nabití akumulátorů nemusíte mít strach. Podobné je to i u sportovního režimu, který využívá obě pohonné jednotky, celkový výkon soustavy tak činí až 200 koní.
Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.
Převodovka je u hybridních Peugeotů robotizovaná, takže si s sebou nese neduhy s tím spojené - tedy především rychlost řazení. Hybridní ústrojí nemá základ v malém zážehovém motoru, a ani v tom velkém. Pod kapotou je dvoulitrový turbodiesel, který se do pětsetosmičky montuje zcela standardně. Obvyklé parametry, tedy 163 koní a točivý moment 300 Nm při 1750 otáčkách, doplňuje elektromotor umístěný vzadu. Ten dokáže na zadní kola poslat až 200 Nm, které z Peugeotu udělají čtyřkolku, v ryze elektrickém režimu pak zadokolku.
Na driftování to pochopitelně není, při výraznějším sešlápnutí plynu se bleskurychle připojí naftový agregát, ale na svižné rozjezdy z křižovatek vystačí bohatě. Ve městě se vůbec Peugeot cítí jako ryba ve vodě, co chvíli vypíná motor a vystačí si jen s elektrickým pohonem. V tomto režimu dokáže ujet až čtyři kilometry, pokud se svezete z kopce a stihnete i něco rekuperovat, dojezd je samozřejmě delší.
Samozřejmě hodně záleží na stylu jízdy a profilu terénu, ale pokud se s tímhle hybridem naučíte opravdu jezdit, bude spotřeba oscilovat mezi pětkou a šestkou. Jiné je to na dálnici, kde je elektromotor k ničemu, navíc zbytečně táhnete těžké baterky.