Titulní obrázek


Peugeot 208 GTi

Na letošním březnovém autosalonu v Ženevě měl premiéru koncept modelu Peugeot 208 GTi. Nový koncept se od ostatních odlišoval hlavně svým designem karoserie s předním lízátkem, maskou chladiče s hliníkovým povrchem a spoilerem nad zadním oknem.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Rozchod kol měl 208 GTi Concept rozšířen o 36 mm a za 18palcovými disky měl vpředu 302mm kotouče, vzadu 249mm. Pod kapotou se ukrýval motor 1,6 THP 200 o výkonu 147 kW ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Hmotnost konceptu byla 975 kg. Sériové provedení nové generace malého hot-hatche s odkazy na slavné předky se od ženevského konceptu na první pohled odlišuje prakticky jen lakem karoserie. Podobně jako exteriér ani interiér nepřináší při srovnání s konceptem žádná překvapení. Odlišnosti jsou zde pouze prakticky jen v barevném provedení některých detailů a i sériový model je vybaven LED podsvícením přístrojového štítu s červeným orámováním.

Od ostatních provedení modelové řady 208 se sériový GTi samozřejmě odliší kromě designu i technikou. V případě podvozku se jedná o nové sportovní tlumiče, pružiny a stabilizátory. Rozchod kol 208 GTi je rozšířen vpředu o 10 mm a vzadu o 20 mm. Standardem budou 17palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 205/45 ZR17 a za nimi se mají ukrývat kotouče o průměru 302 mm vpředu a 249 mm vzadu. K pohonu sériového modelu 208 GTi poslouží stejně jako v případě konceptu přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 THP 200 z kupé RCZ, který disponuje výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 275 Nm.

Prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky jsou poháněna přední kola. Peugeot uvádí, že třídveřový hatchback o hmotnosti 1160 kg má z 0 na 100 km/h akcelerovat za méně než 7,0 s a z rychlosti 80 km/h na 120 km/h zrychlí na pátý převodový stupeň rovněž za méně než 7,0 s. Veřejnosti se sériový Peugeot 208 GTi poprvé představí na autosalonu v Paříži a jeho prodej se má rozběhnout na jaře příštího roku. Podle neoficiálních informací má být na britském trhu nabízen za ceny od 21.000 britských liber (zhruba 665.000 Kč).