Titulní obrázek


Peugeot 208 Type R5

Současnou S2000 by měla nahradit model Peugeot 208 Type R5. Ten by měl být i levnější. A to jak u pořizovací ceny i prodloužením dob do repasí.

Vývoj vozů pro kategorii R5 oznámil i Citroën, Ford a také Škoda Motorsport. Ale zpět k Peugeotu. Podle pravidel kategorie R5 bude mít přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 1,6 litru, točící až 7500 min-1, spřažený s pětistupňovou sekvenční převodovkou. Motor bude disponovat výkonem 280 koní a točivým momentem 400 Nm, které bude posílat přes dva samosvorné diferenciály (a žádný mezinápravový) na všechna čtyři kola.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Ta budou buď osmnáctipalcová s pneumatikami 225/45 R18 na asfalt, nebo patnáctipalcová s pneumatikami 215/65 R15 na šotolinu. Peugeot si od nového modelu slibuje navázání na úspěchy, kterých dosáhl Kris Meeke s 207 S2000 v roce 2009, kdy vyhrál titul IRC. Pokud se vám erpětková 208 líbí, můžete se obrátit na Peugeot Sport a hned si ji objednat. Cena byla stanovena na právě oněch 180.000 eur bez daní.

Na dodání si však budete muset ještě několik měsíců počkat. Peugeot se po skončení autosalonu teprve vrhne na pořádné testování a prodej soukromníkům je naplánován až po prvním ostrém továrním nasazení, které se odehraje až v polovině sezóny 2013.