Titulní obrázek


Peugeot 408

Model Peugeot 408 sdílí platformu s rozvorem 2,71 s kombi SW, konstrukčně vychází z řady 308. Čtyřka na začátku značí, že je v portfoliu značky se lvem ve znaku umístěn právě mezi 308 a větší 508.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Klasický sedan s délkou 4,68 se vyrábí v čínském Wuhanu u Dong Feng Motor a v argentinském Palomaru v místní továrně koncernu PSA. Peugeot se s ním ovšem nezapomněl pochlubit ani Evropanům, a to už před dvěma lety v Ženevě. Číňané si mohou vybrat motory 1,6/78 kW a 2,0/108 kW, Argentinci a Brazilci pak o tři kilowatty silnější dvoulitr. Na starém kontinentu se na něj mohou těšit klienti v Rusku a na Ukrajině.

Objemy zůstanou shodné. Šestnáctistovka VTi ovšem nabídne 88 kW (120 k) a větší dvoulitr se čtyřmi ventily na válec pak 105 kW (143 k). Na přední kola budou točivý moment přenášet přímo řazená i samočinná ústrojí. V Asii i v Americe byly dosud k mání pětistupňové manuály a automaty se čtveřicí rychlostí.

Francouzská automobilka vozy testovala v drsných podmínkách za polárním kruhem a na Uralu, ale další konstrukční změny tají, pokud tedy vůbec nějaké provedla. Vizuálně se nová verze alespoň od svých starších sourozenců nijak neliší, jiné jsou jen barvy karoserie a kola. Produkce pro ruský a ukrajinský trh bude probíhat v závodě PSMA Rus, společném podniku s Mitsubishi.