Titulní obrázek


Peugeot 208 Hybrid

Francouzský výrobce Peugeot má pro ženevský autosalon připravený malý model 208 v odlehčeném hybridním provedení. Charakterizovat ho mají tři slova: zábava, rychlost a úspornost.

V případě malých aut není elektrohybrid zrovna příliš efektivní, ale když se do toho někomu chce, je to jeho boj. Ostatně, právě koncern PSA Peugeot Citroen připravuje lehčí a efektivnější řešení pomocí hybridu na stlačený vzduch (nikoli na elektřinu).

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Těžko ale říct, jestli bude Peugeot 208 HYbrid FE, jak se ženevský koncept jmenuje, slepá vývojová ulička. Má totiž kombinovat dynamiku, zábavu za volantem a ekologii. Od toho je tu právě označení FE, které prý znamená zkratku pro Fun and Efficient.

Koncept vymění některé díly karoserie a interiéru za odlehčené z kompozitů. Podle dostupných informací má celé auto vážit o 200 kg méně než standardní nehybridní model 208, který se teď prodává. A už ten je dost lehký.

Peugeot také vyvinul nové díly s lepší aerodynamickou efektivitou, takže hybridní 208 bude mít velmi nízký odpor vzduchu. O pohon se postará benzínový tříválec 1,0 litru spojený s elektromotorem a akumulátory převzatými z programu pro vytrvalostní závody. Výsledkem má být zrychlení na stovku za osm sekund a emise jen 49 g/km CO2.